lørdag 14. mars 2009

Hjemmelaget wraps

Hei
i dag ble det hjemmelaget wraps med kyllingkjøttdeig og litt grønnsaker til middag. Anbefaler å lage dem selv da kan du lage de litt grovere (og sunnere) og absolutt mer mektig.

Dette er oppskriften jeg fant, men jeg hadde ikke disse ingrediensene så mine ble med en tvist. 

3 dl grovt rugmel
5 dl speltmel
1 ts salt
1 ts bakepulver
2 ss olje
ca 2 dl vann (jeg brukte litt andre melsorter og hadde dermed litt mer vann i)

Bland alt det tørre og så bland inn vann og olje. Trenger ikke ha lunkent vann. Lage en smidig deig og del opp passe emner og kjevle dem flate. De skal tørrstekes i stekepanna derfor er det beste om du anpasser størrelsen etter stekepanna. Tror jeg fikk ca 8 stk.

Jeg brukte til disse en god gammeldas smikjerns stekepanne uten noe olje eller smør når jeg stekte dem, men det går sikkert like bra med vanlig teflon eller lignende. 

Legg dem i alu.folie mens du steker opp alle slik at de blir myke.
Fyll dem med det du synes er godt. Jeg synes stekt kyllingkjøttdeig med faijitas krydder og litt grønnsaker og ost smaker godt.

Selv om det tar mer tid å lage sine egne er det verdt en forsøk. Smakte godt.