søndag 22. februar 2009

muffins



I går feiret vi bursdagen til Ludvik. Han fylte 6 år! Litt godsaker må man jo lage når når størsteman kommer i skolemoden alder. Største ønsket av kaker var hjemmelaget marengs. Det husker jeg selv om en av favorittene som liten. Sjokoladekake fra nettsiden www.detsoteliv.no ble god og bløtekaken med inspirasjon fra samme sted. Muffinsen pleier jeg å bruke "Toro" sin. De er bare sååå gode. Men, for å gjøre en liten tvist på de lagt jeg en innmari god krem. Den fant jeg her: http://matformons.blogspot.com/ Hadde ikke lysbål farge så det fikk bli grønnfarge. Gleder meg allerede til å lage rosa krem med sølvkuler til Mie når hun blir fire år. Veldig lenge til da...

Oppskrift på krem:
150 gr mykt smør
250 gr melis
1 ts vaniljesukker
2 ts varmt vann

Smør og melis røres luftig og kremete i en mikser (jeg bruker foodprocessor)
Tilsett vanilesukker og varmt vann og miks litt til. Sprøy på og pynt (sukkertopper, sølvkuler mm)