onsdag 29. september 2010

Ny sunn livsstil

Nå har vi blitt trendy (?) og kastet oss over en ny, sunn livsstil. Ikke for at vi skal slanke oss, men fordi min kjære samboer, Hans Gunnar; har blitt skikkelig dårlig i magen. Han lider av ulcurøs Colitt (kronisk tykktarmbetennelse) og den siste perioden nå har han blitt veldig mye dårligere. Vi tenke nå at vi skulle prøve å se om han i tillegg har allergi mot gluten. Ja, så da blir det stor omveltning i matlivet vårt. Til nå har  jeg kastet meg over med glede og lyst og testet ut mange supre oppskrifter. Veldig gøy, men også tidkrevende. Foreløpig har jeg ikke fått tatt bilder av maten, men kanskje jeg klarer å være flink å legge ut oppskrifter og noen bilder til de som er interessert. Ikke nok med det, men vi skal også pusse opp kjøkken og er snart i ferd med å rive ut det gamle. Hjeelp, hvordan skal det gå å lage sunne matretter uten kjøkken...DET blir nok en utfordring.

Uansett, jeg har fått litt mer energi med denne matveien og håper jeg klarer å motivere meg selv og min samboer til å fortsette.