søndag 6. februar 2011

Lavkarbo brød

Dette brødet har jeg funnet på en blogg, men dessverre husker jeg ikke i farta hvilken blogg det var. 
Så jeg håper, hvis du skulle lese dette, at det går bra at jeg "låner" oppskriften? Dette brødet bruker jeg å spise en skive av til lunsj og med MASSE pålegg på. Dette er også godt frokost-brød i helgene.

Her har du oppskriften

8 egg
1 boks creme fraiche (originalen for den inneholde rminst karbohydrater)
8 ss linfrø
120 g kruskakli
100 g sesamfrø
90 g solsikkekjerner
6 ss solsikkeolje

Visp egg og creme fraiche lett sammen og bland resten av ingrediensene i.
Dekk en brødform med bakepapir og hell deigen opp i formen.
Stek brødet  på 180 grader i 60 min på nederste rille.
Avkjøles på rist med et kjøkkenhåndkle over.

Oppbevarer du det i kjøleskapet holder det seg minst en uke.

Nam-nam og sundt